Het belang van nieuwsbrieven in het bedrijfsleven.

Een nieuwsbrief is een kosteneffectief medium voor het opbouwen van relaties en het onderhouden van regelmatig contact met klanten en prospects. In zijn 2013 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets en Trends-onderzoek ontdekte het Content Marketing Institute dat 78 procent van de respondenten nieuwsbrieven gebruikte.

Onderzoeksbureau Nielsen Norman Group vroeg respondenten hoe zij het liefst bedrijfsupdates wilde ontvangen en 90% citeerde nieuwsbrieven, vergeleken met 10 procent voor sociale media.

Bewustzijn.

Het publiceren van een nieuwsbrief geef je de mogelijkheid om de bekendheid en het begrip van je bedrijf en haar producten en diensten te vergroten. Klanten en prospects hebben mogelijk een beperkt zicht op wat je bedrijf te bieden heeft als ze alleen je advertenties bekijken of promotionele e-mail ontvangen. De inhoud van de nieuwsbrief bouwt een breder beeld op. Om lezers aan te moedigen meer te weten te komen, kan je links naar meer gedetailleerde informatie op je website opnemen.

Expertise.

Een nieuwsbrief kan je expertise tonen en vertrouwen opbouwen in je bedrijf als potentiële leverancier. We merken op dat nieuwsbriefinhoud die waardevolle informatie biedt aan klanten en prospects, helpt om een bedrijf als marktleider te vestigen. Om leiderschap te vestigen, voeg je artikelen toe over belangrijke kwesties in je marktsector of deel je informatie over brancheonderzoek. Geef details van alle conferenties waar je bedrijf een presentatie geeft.

Promotie.

Je kunt nieuwsbrieven gebruiken om producten en diensten te promoten of om nieuwe producten te lanceren. Het opnemen van informatie over speciale aanbiedingen helpt het effect van je reclame- en promotiecampagnes te versterken. Het aanbieden van speciale aanbiedingen exclusief voor lezers verhoogt de waarde van de nieuwsbrief. Je kunt de inhoud van de nieuwsbrief integreren met andere elementen van een nieuwe productlancering door aankondigingen en artikelen met betrekking tot het product op te nemen.

Contact.

Door regelmatig nieuwsbrieven uit te brengen – wekelijks, maandelijks of driemaandelijks – kan je tussen aankopen of verkoopgesprekken in contact blijven houden met klanten en prospects. Als je bijvoorbeeld voor een besluitvormingsproces staat dat lang en complex is, kan je nieuwsbrieven gebruiken om gedurende het hele proces met alle besluitvormers te communiceren. Als klanten je producten niet vaak kopen, kan je contact houden tussen aankopen, zodat je een sterke relatie opbouwt voor de volgende verkoopkans.

Dekking.

Nieuwsbrieven kunnen helpen de dekking van je doelgroep te vergroten. Door informatie over de nieuwsbrief op je website te plaatsen, kan je contactgegevens van nieuwe prospects vastleggen door bezoekers te vragen zicht te abonneren. Het versturen van nieuwsbrieven per e-mail aan al je klanten en prospects is een goedkope manier van communiceren, waardoor er meer in je marktbudget overblijft voor reclame of andere promotionele activiteiten.

Nog meer tips?

Ons team zit vol ideeën en inspiratie, welke ze met heel veel plezier willen inzetten om jouw webshop/site een stabiele groei te geven. Profiteer ook van onze expertise. Stuur ons gerust een berichtje voor een digitaal kopje koffie!

Of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Meer blogs

Bedrijfsgegevens

Amber Bakker

Communicatiespecisliast

Ik ben Amber Bakker, communicatiespecialist bij NOMAXX.

Gespecialiseerd in het ontwikkelen van de brandstory van bedrijven, maar ook het schrijven
en redigeren van webteksten en blogs.

Skills
Merkverhaal
Copywriting
Redigeren