10 redenen waarom je zou moeten beginnen met bloggen.

Bloggen kan ongelooflijk waardevol zijn voor verschillende mensen en om verschillende redenen. Bloggen is niet alleen voor bedrijven! Menigeen profiteert persoonlijk, professioneel en financieel met bloggen.

#1. Trek een publiek aan

Met bloggen bereik je de miljarden mensen die internet gebruiken. Bloggen kan je helpen om jezelf en je bedrijf te promoten. Bloggen werkt als een methode om een publiek aan te trekken, omdat het hen iets van waarde biedt voordat er iets voor terug wordt gevraagd.

Waar zou je liever op klikken, een pagina met de titel “Hoe je je blog kunt promoten” of een pagina met de titel “Koop mijn adviesdiensten”? Door een blog te maken die van waarde is, kan je een publiek aantrekken die uiteindelijk converteren naar klanten, partners, vrienden of anderszins.

#2. Vestig autoriteit

Door een blog te hebben en te schrijven over belangrijke onderwerpen die relevant zijn voor je publiek, vestig je je als een autoriteit in de ruimte. Het versterkt je professionele imago. Een blog is voor professionals in de jaren 2000 wat een visitekaartje was in de jaren negentig. Blogs zijn de nieuwe visitekaartjes.

#3. Bouw een rapport en betrokkenheid op

Bloggen kan verkeer omzetten in leads en leads in klanten. Bloggen kan je ongevraagde oproepen en verkeer van andere bronnen “opwarmen”. Als iemand je ongevraagde telefoontje ontvangt, zijn ze misschien ontvankelijker als ze je blog hebben gelezen en er waarden van hebben gekregen.

#4. Creëer kansen

Bloggen kan leiden tot andere zakelijke/ verkeer genererende kansen. Bijvoorbeeld spreekbeurten of pers. Mensen hebben contact met ons gehad om te spreken op conferenties, die ons via hun netwerk of onze blogs hebben gevonden. Door te bloggen kan iedereen die iets interessants of waardevols te zeggen heeft, worden geïdentificeerd als een expert.

#5. Organiseer je gedachten en leer

Bloggen dwingt je om jezelf te leren wat je niet weet en te verwoorden wat je wel weet. Wanneer je begint met het schrijven van een blogpost, word je gedwongen je gedachten te ordenen. Als er hiaten zijn in het onderwerp waarover je schrijft, moet je erover lezen. Het opschrijven en verwoorden van je gedachten is een geweldige manier om iets dat je hebt geleerd of ervaren te internaliseren. Schrijven helpt je om meer vertrouwd te raken met het onderwerp waarover je schrijft.

#6. Vertel je verhaal

Met bloggen kan je je eigen mediabedrijf zijn. Je kun je verhaal vertellen zoals je het wilt vertellen zonder afhankelijk te zijn van journalisten. Wanneer je schrijft over een onderwerp van je eigen interesse, kan je beslissen hoe je een verhaal wilt weergeven, welke informatie je wilt opnemen en welke informatie je wilt uitsluiten. Met bloggen kan je ervoor zorgen dat alle informatie in de blog feitelijk is.

#7. Ontmoet nieuwe kansen

Het publiek dat je trekt door te bloggen hoeft niet alleen je ‘publiek’ te zijn. Ze kunnen je vrienden, collega’s, partners of geliefden worden. Veel mensen hebben ons direct na het lezen van onze blogs benaderd. Sommige van die mensen zijn vrienden of goede zakelijke contacten geworden.

#8. Opvallen

Volgens “de regel van 1 procent” maakt slechts 1 procent van de internetgebruikers actief nieuwe inhoud, terwijl de andere 99 procent van de deelnemers deze gewoon bekijkt. Door te bloggen scheid je jezelf van de 99 procent van de mensen die niet bloggen. Opvallen is essentieel in een steeds competitievere economie.

#9. Valideer expertise

Blogs zijn de nieuwe cv’s. Bloggen over een onderwerp waarin je als expert gezien zou willen worden, kan lezer, werkgevers en je netwerk laten zien dat je bekwaam en deskundig bent.

#10. Geld verdienen

Als je een blog hebt met veel lezers, zijn er misschien mogelijkheden om inkomsten te genereren. In de huidige economie kan het enorm voordelig zijn om gediversifieerd te zijn en extra inkomstenbronnen te hebben. Als je een baan hebt die niet zoveel betaald als je zou willen, of als je gewoon meer geld wilt verdienen (wie niet?), kan bloggen een geweldige bijverdienste opleveren.

Inkomsten die worden gegenereerd door bloggen kunnen ook ‘passief’ zijn, wat betekent dat ze kunnen worden geautomatiseerd en niet direct gecorreleerd zijn aan de hoeveelheid tijd die je erin steekt.

Nog meer tips?

Ons team zit vol ideeën en inspiratie, welke ze met heel veel plezier willen inzetten om jouw webshop/site een stabiele groei te geven. Profiteer ook van onze expertise. Stuur ons gerust een berichtje voor een digitaal kopje koffie!

Of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Meer blogs

Bedrijfsgegevens

NOMAXX. ADVENTSKALENDER!

NOMAXX. heeft haar eigen adventskalender voor  jou als ondernemer ontwikkelt.
Om de twee dagen ontvang je een mail dat er een cadeautje op je staat te wachten.

De adventskalender bestaat uit veel verschillende onderwerpen, van tips & tricks tot exclusieve blogs en verschillende kortingen!

Schrijf je in!

Amber Bakker

Communicatiespecisliast

Ik ben Amber Bakker, communicatiespecialist bij NOMAXX.

Gespecialiseerd in het ontwikkelen van de brandstory van bedrijven, maar ook het schrijven
en redigeren van webteksten en blogs.

Skills
Merkverhaal
Copywriting
Redigeren