Automatiseer je taken.

Door je taken te automatiseren, kan je tijd besparen en prioriteit geven aan projecten met een hogere prioriteit. Automatisering op de juiste gebieden kan de voordelen voor je digitale marketingstrategie aanzienlijk vergroten.

Hier een korte lijst van enkele van de gebieden om te overwegen om te automatiseren:

#1. Automatiseer marketing e-mails

Plan je marketing e-mails van tevoren naar je geselecteerde contacten. Je kan ook e-mailseries opzetten die naar verschillende doelgroepen worden gestuurd om gepersonaliseerde follow-up te bieden.

#2. Automatiseer sociale media posts

Plan vooraf alle sociale media posts op meerdere platformen. En zorg voor een goede contentkalender.

#3. Automatiseer de leadstroom

Als een gebruiker een bron wil downloaden, kan je hem meteen een e-mail sturen dat hij die bron kan downloaden. Je kunt ze geplande geautomatiseerde e-mails blijven sturen met aanvullende informatie over het onderwerp, zodat ze verder in de trechter kunnen komen.

#4. Analytics-rapportage automatiseren

Gebruik Google-analytics en je CRM om het consumentengedrag bij te houden. Deze statistieken zijn essentieel om de groei van je marketingactiviteiten te observeren.

Nog meer tips?

Ons team zit vol ideeën en inspiratie, welke ze met heel veel plezier willen inzetten om jouw webshop/site een stabiele groei te geven. Profiteer ook van onze expertise. Stuur ons gerust een berichtje voor een digitaal kopje koffie!

Of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *