7 redenen waarom het tijd is om je webdesign bij te werken.

De technologie van zakelijke websites verandert snel. Hoe weet ik wanneer het tijd is om mijn website te updaten? Maar het werkt nog steeds.

Beroemde laatste woorden van een websitemarketingcampagne. De ondernemer wil zijn website niet updaten omdat deze nog steeds online verschijnt en de hoofdboodschap overbrengt. De dingen zijn niet zo veel veranderd. Het levert ons nog steeds wat leads op, nog steeds klaart het de klus.

Maar na verloop van tijd groeit de kloof tussen het “klusje doen” en het bereiken van optimale resultaten. Online technologie evolueert en soms moeten bedrijven beoordelen wanneer het tijd is om hun platforms met die veranderingen te verplaatsen.

Je zou een 15 jaar oud webdesign kunnen gebruiken als je dat zou willen. Maar er is geen logische reden om zo lang te wachten met het updaten van je website. Dit is waarom.

#1. Contentbeheersystemen

De eerste reden om je webdesign bij te werken, is om te profiteren van nieuwe tools. Platforms worden vaak bijgewerkt met functionaliteiten die je content creaties en marketinginspanningen verbetert.

Het belangrijkste functionele voordeel van het afgelopen decennium is de komst van het content managementsysteem (CMS). Een CMS is een software-interface waarmee gebruikers inhoud kunnen bijwerken zonder in de back-endcode te hoeven gaan.

Vroeger was het zo dat wanneer een marketeer een afbeelding wilde toevoegen, tekst wilde wijzigen of een eenvoudige pagina wilde maken, ze het werk moest toewijzen aan een ontwikkelaar die HTML of CSS zou gebruiken om de inhoud op de website te wijzigen.

Een tijdrovende extra stap.

Met een CMS-platform kan deze marketeer deze wijzigingen doorvoeren zonder programmeertaal te gebruiken. De interface is zo eenvoudig als een tekstverwerkingsprogramma en vereist geen technische vaardigheden.

Als je nog steeds basiswijzigingen voor de website naar je ontwikkelaar stuurt, is het tijd om je website bij te werken.

#2. Mobiele gebruikers

Mobiele apparaten zijn een gebruikersverandering die een update van het webdesign vereist.

Tegenwoordig vindt meer dan de helft van al het online browsen plaats op mobiele apparaten (dat aantal kan veel hoger zijn als je een jongere doelgroep hebt). Deze kleine schermen hebben een ander formaat nodig om webpagina’s weer te geven, de zogenaamde mobile responsive. Dit betekent dat wanneer iemand je webpagina’s op hun telefoon bekijkt, de inhoud automatisch wordt opgemaakt zodat deze gemakkelijk te bekijken en te gebruiken is op een klein aanraakscherm.

Mobiel responsive ontwerp was duur, maar zoals veel website-innovaties is het alomtegenwoordig geworden en is het opgenomen in de meeste sjabloonontwerpen.

Als je website niet mobiel responsive is, is het tijd voor een update.

#3. Betaalbare sjablonen

Veel eigenaren van kleine bedrijven krimpen ineen bij het idee om een nieuw websiteontwerp te krijgen vanwege de tijd en kosten die ermee gemoeid zijn. Tegenwoordig zijn er duizenden standaard sjablonen die gebruikt kunnen worden op je website. Echter zijn al die sjablonen zo te downloaden voor Jan en alleman. Dit betekent dat je bedrijf uniek kan zijn, echter je webdesign kan door tig mensen gebruikt worden.

NOMAXX. ontwerpt betaalbare sjablonen speciaal en uniek ontwikkeld voor jouw bedrijf! Zo wordt er voorkomen dat designs van bedrijven hetzelfde zijn en de uniekheid mist.

#4. Website verouderen in hondenjaren

Een jaar in het leven van een hond staat gelijk aan zeven jaar voor een mens.

Ongeveer hetzelfde voor websiteontwerp. Je bedrijf wordt een jaar ouder, maar voor je website is het eerder zes jaar.

Het kan 3 jaar geleden zijn da je je website hebt bijgewerkt. Maar het waarneembare effect van drie jaar is veel langer. En websiteontwerpen zijn geen wijn. Ze worden niet beter met de jaren.

Het punt hier is er een van perceptie. Een zakelijke website is niet alleen je eerste indruk, het is het grootste deel van je verkoopboodschap. Google schat nu dat 70% van het typische kooptraject van de consument online plaatsvindt. Tegen de tijd dat een potentiële klant nadenkt over de inhoud van je website, hebben ze vrijwel besloten om met je samen te werken – of niet.

De sleutelrol die je website speelt bij het genereren van leads en verkopen, betekent dat het geen marketingtool is om te verwaarlozen. Een groot deel van de manier waarop je waarde communiceert, vertrouwen oproept en actie overtuigt vindt plaats op je website.

Als het duidelijk is dat je site verouderd is, zal je versteld staan van het onderzoeken van consumenten die weten dat ze gemakkelijk een beter alternatief kunnen vinden.

Nogmaals, het CMS geeft je een voordeel. Met deze tools kan je je website regelmatig bijwerken, zodat je inhoud en ontwerpen fris zijn.

#5. Beveiliging en de gebruikerservaring

Dit geldt in het bijzonder voor eCommerce- websites.

Als je online verkoopt, moet je zoek- en transactie-inhoud eenvoudig, naadloos en veilig zijn. De minste verwarring of enige twijfel over de veiligheid en legitimiteit van je website zal je verkoop de das omdoen.

Als je marketing doet voor e-commerce en je hebt iets minder dan een geweldig ontwerp dat in het oog springt, gebruiksvriendelijk is en volkomen veilig aanvoelt, zou je het bedrijf in de eerste plaats niet moeten hebben. Tijd om te updaten.

#6. Content maken en delen

Vroeger voegden websites een blog toe aan hun domein. Nu hebben de meeste websites een ingebouwde blogfunctie.

Als je website nog niet is ingesteld met een gebruiksvriendelijke blog, is het tijd om te updaten.

Bloggen in een gevestigde strategie voor elk bedrijf dat probeer hun SEO-verkeer te vergroten en de aandacht van consumenten te trekken in de onderzoeksfase van de koopcyclus. Inhoud beantwoordt prangende vragen, vult lacunes in de informatie en toont je expertise. Het is eenvoudig om tools voor delen aan te sluiten voor versterking van sociale media, video’s in te sluiten en te optimaliseren voor zoekwoorddoelen.

Je website en blogplatform moeten het toevoegen van nieuwe bloginhoud zo eenvoudig maken dat je het gevoel hebt dat je elke dag een bericht zou kunnen toevoegen. Als je blogplatform omslachtig is, werk het dan bij.

#7. Reageren op gegevens

Presteert je website zo goed als zou kunnen? Haal je het maximale aantal conversies? Hoe weet je dat?

Een van de belangrijkste voorlopers van websitewijzigingen zijn gegevens over hoe je huidige inhoud presteert. Als je website zo oud is dat je geen analyses hebt toegevoegd om het verkeer te meten, is het tijd om te updaten.

Gegevens kunnen je vertellen dat het tijd is om je ontwerp volledig te vernieuwen en bij te werken. Als je een CMS gebruikt, kan je nieuwe inhoud maken om te testen en te bepalen wat het beste werkt.

De enige manier om uitzonderlijke conversieresultaten op je website te krijgen, is ongetwijfeld door je inhoud aan te passen en te testen. Met moderne websitetools kan je efficiënt inhoud maken, testen, bijwerken en verwijderen. Probeer verschillende lay-outs, kleurenschema’s, woordkeuze, aanbiedingen en oproepen tot actie uit.

Als je dit niet doet omdat je een statische site gebruikte die je niet kunt wijzigen, is het echt tijd om je website bij te werken.

Nog meer tips?

Ons team zit vol ideeën en inspiratie, welke ze met heel veel plezier willen inzetten om jouw webshop/site een stabiele groei te geven. Profiteer ook van onze expertise. Stuur ons gerust een berichtje voor een digitaal kopje koffie!

Of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Nieuwsbrief algemeen
Meer blogs
Scan de code