Dit is waarom je jezelf per direct op een geoptimaliseerde website moet trakteren.

Een bedrijf begint vaak bij een goed idee. Dat zal bij jouw bedrijf niet anders geweest zijn. Maar zonder een goede website komt niemand iets over jouw geweldige idee te weten. Met een goede website trek je de aandacht en laat je zien waarom jouw services of producten onmisbaar zijn. Helemaal op jouw wensen aangepast en met de nieuwste tips en tricks om bezoekers naar je toe te trekken, dat is een geoptimaliseerde website. Heb jij deze al of ga je jezelf hierop trakteren? Hieronder lees je waarom.

1. Meer dan een pagina

Om te beginnen: een website is meer dan een pagina met een leuk verhaal over je bedrijf. Je website is ook je visitekaartje, je portfolio, jouw manier om te laten zien wie je bent. Daarom heeft een geoptimaliseerde website altijd meerdere pagina’s of meerdere onderdelen op één pagina die stukje bij beetje iets over een bedrijf vertellen.

Zo is het een ieder geval belangrijk om je diensten/services te beschrijven. Hoe uitgebreid je dit doet? Dat hangt af van de grootte van je website, maar ook van je bedrijf. Werk je met meerdere mensen samen, dan is het bijvoorbeeld fijn voor de bezoeker om te lezen wie deze mensen zijn en wie welke taken/functies heeft. Daarnaast is natuurlijk een contactpagina ook onmisbaar. Want hoe weten de bezoekers anders waar ze je kunnen vinden of hoe ze je kunnen bellen? 

Welke informatie er op je website komt, dat is helemaal aan jou. Belangrijk is vooral dat het overzichtelijk en duidelijk is voor de bezoeker en dat ze zich thuis voelen op jouw website. Want dat zorgt er immers voor dat je je publiek raakt.

2. Meer dan zomaar een tekst online zetten

Hoe je een geoptimaliseerde website precies inricht, is ook niet onbelangrijk. Het is niet een kwestie van zomaar een tekst online zetten. Omdat veel mensen zoeken naar bedrijven in de zoekmachine van Google, is het slim om daar in de hoogste resultaten terecht te komen.

Dat kan als je weet wat voor woorden mensen vaak intypen. Door deze woorden in teksten te gebruiken, wordt jouw website beter vindbaar in de zoekmachine. Dit wordt ook wel Search Engine Optimalization genoemd of SEO. Je hebt er vast eerder van gehoord.

Stel: je maakt video’s op bruiloften, dan weet je dat juist mensen die gaan trouwen naar jou op zoek zijn. Met een zoekwoordenonderzoek kom je erachter welke woorden ze intypen tijdens hun zoektocht op Google. Door op die termen te focussen in je webteksten is de kans groter dat jouw site door de juiste mensen wordt gevonden. Maar let op: gebruik die woorden ook weer niet teveel, want dan word je website onleesbaar. en daar worden je bezoekers niet blij van.

3. Meer dan duizend woorden

Het gaat niet alleen maar om tekst: soms zegt een beeld meer dan duizend woorden. Denk daarom ook aan het toevoegen van afbeeldingen of video’s aan je website. Niet als opvulling, maar als noodzakelijk onderdeel om jouw verhaal te vertellen.

Zo’n video past bijvoorbeeld goed op de eerste pagina van je site, om meteen indrukwekkend te openen. Besteed wel veel aandacht aan hoe die video eruitziet. Want saaie, onsamenhangende filmpjes zijn echt een afknapper. Foto’s kunnen je verhaal ook op een mooie manier vertellen. Vooral een foto van jezelf of van je werk maakt dat mensen zich sneller verbonden voelen. Transparantie en jezelf overbrengen als een open boek, dat zijn de dingen die zorgen voor een geoptimaliseerde website voor jouw bedrijf.

4. Oogverblindende uitstraling

Een goed design houdt de aandacht van je klanten vast. In dit design verwerk je je huisstijl en zorg je dat je hele website in hetzelfde thema is. Als je zorgt voor een identieke uitstraling laat je zien dat je zorg en aandacht besteed aan je werk en dat kan alleen maar positief zijn toch?

Wanneer je al een website hebt, kan een ontwerp al snel verouderen. Zeker nu er heel veel mogelijk is bij het bouwen van websites, kan een pagina van een aantal jaar geleden nu een te simpele uitstraling hebben. Met een redesign maak je indruk, of je dit nu zelf doet of het laat uitvoeren door specialisten. Als je laat zien dat jouw geoptimaliseerde website up-to-date blijft, laat je een indruk achter bij je bezoekers.

5. Gebruik alle hulp die je nodig hebt

Voor tips over wat je moet doen met je huisstijl of de teksten op je website, kun je ook terecht bij professionele websitebouwers en tekstschrijvers. Wanneer je zoveel mogelijk rendement uit je website wil halen, kan je namelijk niet zomaar iets online zetten. Je website is de plek waar je bezoekers naar je toetrekt en de plek waarvan je wil dat die gevonden wordt.

Bij NOMAXX. hebben we een vakkundig team samengesteld dat verschillende specialismes heeft. Van SEO-optimalisatie tot websites bouwen en designen. Je kunt altijd bij ons terecht voor vragen of om jouw wensen door ons uit te laten voeren. Wij toveren dan jouw passie om tot een visueel perfect eindresultaat. 

Durf jij jezelf te trakteren op een geoptimaliseerde website?

Nog meer tips?

Ons team zit vol ideeën en inspiratie, welke ze met heel veel plezier willen inzetten om jouw webshop/site een stabiele groei te geven. Profiteer ook van onze expertise. Stuur ons gerust een berichtje voor een digitaal kopje koffie!

Of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Nieuwsbrief algemeen
Meer blogs

Bedrijfsgegevens

Amber Bakker

Communicatiespecisliast

Ik ben Amber Bakker, communicatiespecialist bij NOMAXX.

Gespecialiseerd in het ontwikkelen van de brandstory van bedrijven, maar ook het schrijven
en redigeren van webteksten en blogs.

Skills
Merkverhaal
Copywriting
Redigeren